23 Haziran 2019 Pazar

SKAL International İstanbul Kulübü, haziran 2019 Toplantısı-Yılmaz Parlar






























































































































New Page 1


EKONOMİ PROFİL



 














 





















SKAL Eğitim Vakfını Dinledi

Başkanlığını Ata Eremsoy’un yaptığı, SKAL International İstanbul Kulübü, geleneksel aylık toplantısını, 21 haziran 2019 Cuma günü Yönetim Kurul Başkanı Kasım Zoto’nun ev sahipliğinde Armada İstanbul Old City Hotelde gerçekleştirdi. 




Toplantıya SKAL İnternational İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy, SKAL İstanbul Kulübü As Başkan Ayşe Önen, Yönetim kurul üyeleri, Selma Tatar, Mustafa Devrim Yalçın, TUROB Başkanı Müberra Eresin, TUROB eski Başkanı Timur Bayındır, SKAL İstanbul Kulübü geçen dönem Başkanı Emirates Airline Türkiye Genel Müdürü Bahar Birinci, İstanbul Büyük şehir Belediyesi geçmiş dönem Turizm Atğlyesi Başkanı Malatya Eğitim Vakfı Başkanı Tülin Ersöz Başda olmak üzere, SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, turizm üst düzey temsilcileri ve turizm dünyasının seçkin isimleri katıldılar. 



SKAL İnternational İstanbul kulübü Yönetim kurul üyesi Selma Tatar’ın gündem ve toplantıya katılan misafirleri sunumundan sonra, SKAL geleneksel toast ritüeli yapıldı.
SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy, her zaman turizm konusunda iyimserliğini dile getiren kısa konuşması sonrasında Armada İstanbul Old City Hotel Yönetim Kurul Başkanı Kasım Zoto’ya ev sahipliğinden dolayı teşekkür ederek SKAL İstanbul Kulübü plaketi takdim etdi. Başkan Eremsoy, Malatya Eğitim Vakfı Başkanı Tülin Ersöz’ü vakıf hakkında bilgi vermesi ricasıyla kürsüye davet etdi. 



Bugüne kadar 20 Bin  öğrenciye burs veren, 32 Kurucu üyesi, 36 Onur üyesi, 154 Mütevelli üyesi olan, 1985 yılında sekizinci Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın Onursal başkanlığında, ülke genelinde ekonomiden yoksun, başarılı, Atatürk ilkelerine ve demokrasiye inanmış üniversite öğrencilerine burs vermek amacıyla kurulan,Malatya Eğitim Vakfın Başkanı Tülin Ersöz faaliyetleri hakkında bilgi verdi. 




Ersöz Turizm Atölyesinden ayrılmasından sonra yine yoğun istek üzerine vakıfda yararlı çalışmalarını sürdürmeye karalı olduğunu söyledi  Gençlerimizin, ülkemiz ve insanlığa yapacağı katkılar ve hizmetler için kullanılan vakıf sayesinde türk eğitim sistemimize destek verildiğini, çok zor durumda olan burs alan dahi çocukların olduğu bilgisini paylaştı.

Yaptığımız söyleşide vakıf Başkanı Tülin Ersöz “Malatya Eğitim Vakfının, Ankara ve Malatya’da şubeleri bulunmakta olup, İstanbul’daki Genel Merkez’inde  faaliyet göstermektedir. Ayrıca İktisadi İşletmesi adına  Yüksek eğitimdeki Kız öğrenciler için, İstanbul Şişli’de bulunan 60 yatak kapasiteli Yurt faaliyetini sürdürmektedir.
Bu güne kadar Malatya Eğitim Vakfı üyeleri tarafından Malatya İlinde 32 yıl içerisinde 4  Anaokulu,  27  İlkokul, 11  Lise,   Öğrenci Yurdu, 14  Sağlık Kurumu, 11  Hayır Kurumu  yaptırılarak hizmete sunulmuştur.




2006 yılında Üyelerimiz tarafından finanse edilen Malatya İnönü Üniversitesine bağlı Arapgir Meslek Yüksek Okulu da eğitime başlamıştır.
MİAD Sevgi Evleri projesine Vakıf üyeleri de katkıda bulunmuştur.
Vakıf Kadın Kolları çalışmalarını Merkez ve Şube yönetim kurullarından aldıkları destekle İstanbul, Ankara ve Malatya’da, tamamen gönüllü olarak yürütmektedirler.
MEV Kadın Kolları tarafından yurdumuzun çeşitli bölgelerine kültür turları düzenlemektedir. Vakıf yaptığı çalışmalardan dolayı 2007 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi Üstün Hizmet Ödülü ile onurlandırılmıştır.”Bilgileri verdi.




Armada İstanbul Old City hotel Sahibi Kasım Zoto ile yaptığımız söyleşide Zoto’ya Sultahahmet Turizmini otellerini soruyoruz. Zoto, Sultanahmet’in turistleri genelde batılı olduğu için ve eski yıllardaki gibi gelmediklerinden yoğun olmadığını, ucuz ürün arayan pazarlar;  Doğu, Ortadoğu, Uzak Doğu ülke turistlerden elde edilen düşük gelirleri ile ağırlama sektörünün gelirlerinde yaşanan gerilik, hizmet kalitesinin düşüklüğünüde beraberinde getirdiğini açıklıyor.




Dolayısıyla az gelirin nisbetinde yetişmiş personele ödenen yetersiz maaşlarla sektörde kalmak istemediklerinden hizmet imajına gelen olumsuzluğu vurguluyor.

Toplantı sonrası yönetim kurulu çalışmalarına devam etdi.  

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder