4 Mart 2014 Salı

BİM 2013 BİLGİLENDİRME 2014 BEKLENTİLERİ-YILMAZ PARLAR








New Page 1


EKONOMİ PROFİL



 














 




HABER/YILMAZ PARLAR



BİM
“BAŞARIMIZ, ÜSTÜN KALİTE -DÜŞÜK FİYAT”


BİM
Marketler Zinciri 4 mart 2014 Salı günü Çırağan Kempinski Hotelde bir basın
toplantısı düzenleyerek 2013 yılını değerlendirdi. 2014 yılı
beklentilerini açıkladı.
BİM
Birleşik Mağazalar A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Galp Aykaç,  İcra
kurul üyesi ve CFO su Haluk Dörtlüoglu katıldı. “Kalite odaklı organik büyümemizi
sürdürüyoruz. Başarımızın ana temel nedeni Kalitede üstünlük fiyatda
ise düşük olmamızdan kaynaklanıyor.”


 Galip
Aykaç genel profil içinde perakende sektörü değerlendirdi. 
 2013
yılı perakende sektörü açısından satın almaların yoğun olduğu bir dönem
olmuştur. Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı %15’i geçmediğinden
sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme
ve satın almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda
da birleşme ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz.”dedi


Kendilerine
özgü organik büyüme modeli oluşturduklarını vurgulayarak.   
“1995’te
21 mağaza ile başladığımız başarı yolculuğumuzda, geçen 18 yılda oluşturduğumuz
kurum kültürünün muhafazası ve şirketimize duyulan sadakatin sürdürülebilir
olması için organik olarak büyümeyi tercih etmekteyiz. Operasyonlarımızı
banka kredisi kullanmadan iç kaynaklardan finanse etmemiz ve yabancı kur
pozisyonumuzun bulunmaması piyasadaki olumsuz hareketlere karşı kırılganlığımızı
azaltmaktadır. Bugün sektör lideri olarak elde ettiğimiz başarının bir diğer
önemli unsurunun ise çalışanlarımız olduğuna şüphe yoktur. Çalışanlarımız,
tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımızla beraber çıktığımız
başarı yolculuğumuzda, sağlıklı büyümemizin sürdürülebilir olacağına
inanıyoruz.” Şeklinde büyümelerinin sürdürülebilir tarafına dikkat çekerek
sözü sunum yapması için Haluk Kurdogluna bıraktı.


Haluk
Kurdoglu yaptığı sunumda Perakende sektörünün en fazla mağaza sayısına
ve çirosuna sahip BİM in 2013 mali sonuçlarını açıkladı. Buna göre, net
satışlarının bir önceki yıla göre % 20 artışla 11,8 milyar TL
seviyesine çıktığını net kârının  % 24 artış gösterdiğini 413
milyon TL olduğunu, 2013 yılı satışlarının % 67,60’ını özel markalı
ürünler, % 21,60’ını markalı ürünler, % 5,50’sini spot ürünler ve %
5,30’unu BİM’e özel gramaj ve ambalajdaki ürünler oluşturduğunu.söyledi..
Haluk
Dörtlüoğlu “Fiş tesbitlerine göre günde yaklaşık 3 milyon kişi BİM müşterisi.
1.150.000 m2 satış alanına, 500.000 m2 depolama alanına sahip ve 2013 yılı
sonu itibarı ile 23.798 kişiye istihdam sağladı. Geçen yılın sonunda BİM’in
mağaza sayısı da 4.000 oldu.  2013’te yaptığı yatırımlar ise 245
milyon TL düzeyine ulaştı.” Şeklinde 2013 hakkında bilgilendirdi.
Dörtlüoğlu
“2014’te konsolide bazda 400 milyon TL’ye yakın yatırım yapacağız. Mağaza
sayımızı 500 adet artırarak 4.500’e çıkarmayı hedefliyoruz. 3 yeni bölge
deposunu hizmete sokmayı ve 3.000 kişiye daha istihdam sağlamayı amaçlıyoruz.
Son derece başarılı bir şekilde büyüdüğümüz Fas’ta 70 yeni mağaza açarak
bu ülkedeki mağaza sayımızı 2014 sonu itibarı ile 234’e çıkarmayı
planlıyoruz. Mısır’da da bu yıl 50 yeni mağaza açarak, yine yılsonu
itibarı ile 85 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.”dedi ayrıca sözlerine
devam ederek Deloitte’un hazırladığı ve dünyada farklı sektörlerden en
büyük 500 perakende şirketini sıralayan “Perakendenin Küresel Güçleri
2014”raporunda BİM listeye 167’inci olarak girdi. Aralarında Apple ve
Amazon gibi devlerin de yer aldığı en hızlı büyüyen ilk 10 perakende
kuruluşu sıralamasında ise BİM 9’uncu oldu.”dedi
  
Başka
bir sıralama BİM ayrıca Brand Finance tarafından hazırlanan Best Retail
Brand (En İyi Perakende Markası) 2013 sıralamasında 1,4 milyar ABD doları
ile Türkiye perakende sektörünün en değerli markası oldu. Diğer sektörler
de dikkate alınırsa, BİM Türkiye’nin en değerli 8’inci markası olarak
yerini alıyor. 


Basın
mensuplarının sorularınıda cevaplayan BİM Birleşil Mağazalar A.Ş. Yönetim
Kurul Başkanı Galp Aykaç İcra kurul üyesi ve CFO su Haluk Dortluoglu BİMCELL,
hakkındada BİM’in mobil iletişim hizmeti BİMCELL, BİM kalitesi ve avantajını
telefonlara taşıyarak büyümeye devam ediyor. Kullanıcı dostu tarifeleri ve
hizmetleriyle dikkat çeken Bimcell pazardaki gücünü arttırmaya devam
ediyor. Bir yılda 650.000 abone kazanan Bimcell’in halen toplam 965.000
abonesi bulunuyor.” Bilgileri kamuyla paylaştı.


yilmazparlar@yahoo.com













Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme