17 Aralık 2018 Pazartesi

Kuveyt Türk XTM Dijital Cihazı-Yılmaz Parlar





























































































New Page 1


EKONOMİ PROFİL



 














 













ÇALIŞANSIZ BANKA XTM

XTM Dijital Cihazı ile XTM Çağrı Merkezi yetkilisine bağlanarak, birçok bankacılık hizmeti dakikalar içerisinde gerçekleşebiliyor. Türkçe, İngilizce, Arapça ve işitme engelliler için İşaret Dili seçenekleriyle bağlantı sağlanabiliyor.

XTM yazılımı Kuveyt Türk mühendisleri tarafından geliştirilmiş inovatif bir ürün, klasik  bankacılığın yerini almayı hedefleyen şube konsepti. Ön koşullarından birisi olarak şirketlerin dijital dönüşümlerini tamamlamış olması gereği, Endüstri 4.0 devriminde önem taşırken vizyona ulaşmak altyapıları tamamlamak, geliştirmek önemi yadsınamaz. Online alışverişlerin, dijital asistanlarla tek mobil ekrandan yapıldığı günümüzde, bankaların da hem hizmet kalitesinde rekabet gücünü artırmak hem de maliyetleri azaltmak için dijital otomasyon teknolojilerini benimsemeside kaçınılmaz oluyor
.

Son araştırmalara göre, zengin ülkelerdeki iş gücünün yüzde onluk kısmı otomasyon sistemleri tarafından yürütülmektedir. İş ne kadar rutin ve ezbere yapılıyorsa, robot iş gücüne dönüşmektedir.

Kuveyt Türk Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral ve Kuveyt Türk Bilgi Teknolojileri Grup Müdürü Mücahit Gündebahar'ın katılımıyla Ortaköy Feriye tesislerinde 14 Aralık 2018 Cuma günü düzenlenen basın toplantısıyla XTM’in lansmanı yapıldı.

Kuveyt Türk Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral "Bankacılık da teknolojinin yoğun kullanıldığı yerler. Günümüz müşterileri, bankalarından hem daha hızlı ve sürekliliği olan hizmetleri bekliyor hem de bankalarıyla yüz yüze iletişime önem veriyor. Türkiye'de bir ilk olarak 2013 yılında üretmeye başladığımız ve zamanla geliştirdiğimiz inovasyon ürünü XTM cihazlarımızla biz, tam olarak bu yönde bir hizmet veriyoruz.



Müşterilerimiz XTM cihazlarımız aracılığıyla çağrı merkezimize bağlanıyor ve bankacılık işlemlerini video görüşme sayesinde hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Dijital bankacılık kanalı olarak konumlandırdığımız XTM'ler sayesinde yeni istihdam alanları oluşturuyoruz."dedi
Oral, "2013'den bu yana XTM Şubelerinde 57 bini aşan müşteri sayısına ulaştık, topladığımız kaynak 740 milyon lirayı geçti. Teknolojinin gelişmesi ile, robotların insanların işini elinden alıp almayacağı konuşulur hep. Böyle bir durum yok, XTM Şubeleri teknolojik bir ürün ve bunun sayesinde bizim istihdamımız arttı. XTM Şubesi olmasa biz bazı ilçelere şube açamazdık ama bu ürünle ilçelerde hem şubemiz hem çalışanımız oldu.
Teknoloji sayesinde istihdamımızda artış yaşandı. 2018 yılında 17 tane XTM Şubesi açtık, 17 şubede 70-80 çalışan istihdam ettik. Bir de müşteri temsilcisi tarafında istihdam sağladık. Teknoloji, istihdamı destekleyen bir unsur haline geldi. Bu şekilde Türkiye'nin her yerine gidebileceğiz. 2019 yılında 20'ye yakın şube bütçeliyoruz, en az 15 tanesi XTM Şubesi olacak."şeklinde
Basın mensupların sorusu üzerine; Oral, daha küçük ölçekli ilçelerde de bağlı nokta adını verdikleri XTM'ler koyduklarını, şu an toplam 51 XTM Şubesi bulunduğunu, 2019 yılında şube içindekiler ve bağlı noktaların da dahil edilmesi ile 35 noktaya XTM makinesi koyma hedefinde olduklarını cevapladı.
Mehmet Oral, "İşitme engelli müşterilerimiz tüm bankacılık işlemlerini tek tuşa basarak başlatabiliyor. Bir işitme engelli vatandaşımız, müşterimiz olsun veya olmasın, XTM şubelerimizden görüntülü olarak çağrı merkezimize bağlandığında karşılarına işaret dilini bilen bir uzmanımız çıkıyor.
Bankamızda hesabı yoksa kısa sürede hesabını açabiliyor. Müşterilerimiz para transferinden kıymetli maden alım satımına kadar pek çok bankacılık işlemini kolayca gerçekleştirebiliyorlar. İşaret dili bankacılığıyla sayıları 3 milyonu aşan işitme engelli vatandaşımızın hayatı kolaylaştırmayı hedefliyoruz. İşitme engelli vatandaşlarımızın yanı sıra görme ve bedensel engelli vatandaşlarımıza yönelik projeler de geliştiriyoruz.” Engellilere yönelik projelerinin devam edeceğini söyledi.



Kuveyt Türk Bilgi Teknolojileri Grup Müdürü Mücahit Gündebahar,  XTM'i şube simülasyonu yapan gelişmiş ATM  olarak fakat farklı olarak özelliğe sahip olduğunu projenin temelinde Kuveyt Türk'ün on yıl önce başlattığı dijital dönüşüm yolculuğunun yer aldığı söyledi.
Türkiye'de bankacılık sektörünün ilk Ar-Ge merkezini kuran banka olduklarını dile getiren Gündebahar, "Günümüz itibarıyla, Türkiye'nin iki Ar-Ge merkezine sahip tek bankasıyız. Türk mühendislerimizle birlikte çok önemli projelere imza atıyor, geliştirdiğimiz teknolojileri yurt dışında pek çok ülkeye ihraç ediyoruz. XTM şubelerimiz de bu vizyonla geliştirdiğimiz, Türkiye'de bir ilk niteliği taşıyan projelerimiz arasında yer alıyor. XTM'leri tamamıyla Türk mühendislerimiz geliştirdi." dedi.
Demosu yapılan XTM’lerden XTM Şube, Cebe Para Gönderme, QR Kodla Para Çekme, teknolojik çözümlerle müşterilerinin bankacılık hizmetlerini her an ve her yerde daha hızlı ve kolayca yapabilmesini sağlıyor para çekip, para yatırabilir, hesap açabilir, özel eğitimli müşteri temsilcileri ile görüntülü görüşme yapabilir, dijital olarak evrak paylaşımı yapılabilir, kredi kullanılabilir, dekont ve A4 çıktı verebilir, tarama yapabilir, banka kartı basabilir, bir şubede yapabilecek her işlemi gerçekleşebiliyor. 

Kuveyt Türk bankacılar temsilcileri, “Kurulduğu 1989 yılından bu yana katılım bankacılığı alanındaki özenliliğiyle ve yatırım alanlarındaki araştırmacılığıyla tasarruf sahiplerine ve iş adamlarına çağdaş, istikrarlı, güvenilir, kaliteli ve süratli hizmet sunmayı önceleyen, sürekli eğitim ve gelişimi kendisine ilke edinen bir kurumdur” şeklinde fark yaratan banka olarak nitelediler. 

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme