3 Kasım 2019 Pazar

“Turizmde Yeni Arayışlar-Yılmaz Parlar














































































































































New Page 1


EKONOMİ PROFİL



 














 

























Turizm Politikamız Olmalı

Turizmi model olarak değil turizmi bir politika olarak görmeliyiz.

Herhangi bir ekonominin büyüme süreci, birbiriyle etkileşim halinde olan çabalara bağlıdır. Ana bağlantılardan biri devlet turizm politikasıdır. 




Turizm ciddi planlama demektir. Mevsimsel yapı açısından master planlar çok önemlidir. Kurumların işbirliği çok belirleyicidir. Turizmde büyüme Stratejileri açısından Sürdürülebilir kavramının netleştirilmesi ve detaylandırılması gereklidir.


Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER) tarafından düzenlenen, Büyük Kulüp ev sahipliğinde 31 Ekim 2019 Perşembe günü “Turizmde Yeni Arayışlar” konu başlıklı panel gerçekleştirildi.





Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) ve Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER) Başkanı Celal Toprak’ın moderatörlüğü üstlendiği panelde; Turizm Bakanlığı yapan Bülent Akarcalı, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Erdem, Önceki dönem TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ve TÜROB Sektör Temsilcisi Sevda Yılgaz gibi isimler konuşmacıydılar.

Moderatör Celal Toprak Turizmde yeni arayışlar konusu olarak görüşleriniz neler şeklinde soru yöneltsede turizmdeki mevcut durum konuşuldu. Turizmimizde ki eksik ve yanlış olanlar dile getirilip yakınmalar ön plana çıkarken bir politikaya sahip olmayışımızın ihtiyacı ortaya çıkdı.




TÜRSAB Geçmiş dönem Başkanı Başaran Ulusoy’a, turizmimize dinamizm kazandırma adına başkanlığı sırasında 2017 yılında davet etdiği RTK grubu Başkanı Thomas Bösl’ün toplantıda söylediği sözler  “Dünyada seyahat acenteleriyle birebir çalışmayan tek ülke Türkiye’dir. Tur operatörleri toptancıdır ve müşteriyle doğrudan muhatap olmaz. Ama perakendeci olan acenteler müşteriyle iç içedir. Alman acenteler karşılarında müşteriyle doğrudan muhatap olan son satış noktası konumundaki perakendeci acentelerle çalışmak istiyorlar. Alman toplumuna Türkiye’yi yeniden tanıtın. Avrupalı turiste burada hayatın normal ve güvenli olduğunu anlatmanız lazım. Ancak Almanya basınında yer alan Türkiye’ye yönelik siyasi haberler Türkiye’nin turizm hareketini yutuyor.  Türkiye’nin turizm altyapısı hiçbir ülkede yok. Türkiye’yi başka ülkelerle kıyaslama bile yapamayız. Türkiye’de hizmet kalitesi çok üstündür.” Hatırlatarak sonrasında; yaptığı 20 yıllık TÜRSAB Başkanlığı dönemlerinde pek çok Turizm Bakanı geldi bir Turizm Politikası oluşturan Bakana rasladınızmı şeklinde soru sorduk..






Turizm ekonomisinin gelişme aşaması, turizmde özel girişimin gelişmesi ya da sosyal turizmin gelişmesi ikinci faktördür. Henüz bilinmeyen üçüncü faktör, yönetim faaliyetlerinin yıllık performansı turizm ürünlerinin tanıtımını büyük ölçüde etkileyen turizm şirketleri üzerindeki etkisidir. Toplamda, böyle bir yönetim politikası sadece önemli değil: bu çabalar ülke ekonomisinin bir bütün olarak büyümesi ve özellikle turizm açısından belirleyici olabilir.

Klasik kıyı turizmine ek olarak; sağlık ve termal turizm, golf turizmi, kış sporları, dağcılık ve yerleşim turizm, macera gezileri, plato turizmi ve ekoturizm, kongre turizmi, konferans ve fuar turizmi, seyir gemi ve yat turizmi, golf turizmi, etkinlik turizmi vs. Turizm alternatiflerinin en gözde türevleri konuşulur beklentimiz vardı. Sadece şikayet ve yakınmaları dinledik. 

Şehir düzeyinde markalaşma, Turizmde ve kültürel turizmde marka olmak, çeşitlendirmeye odaklanan turizm türleri, öncelikli olan turizm türlerinin analizi, gelecekteki yeni planları hakkında yani Turizm tematik koridorları, Turizm Kentleri ve Ekoturizm Bölgeleriyle birlikde, mevcut turizmin perspektifi, çok fonksiyonlu bir turizmi hedefleri, turizmde İnovasyon vs.duymak istediklerimiz böyle konulardı.


Turizm ve yapısı değişiyor. Yeni teknolojiler, İnsanlar yeni ve standart olmayan seyahatler için yeni ihtiyaçları olan turizmi arıyorlar. Yenilikçi turizm ürünlerinin birçoğu, pazar alanında nişlere sahiptir. Ekolojik, macera gibi yenilikçi ürünlerin göründüğü sürekli popüler ve kültürel turizm, yenilik sürecini öngörülebilir hale geliyor.


yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder